쑥쑥 영어유치원2 Phonics

로그인

Sample

Teaching Guide
학습목표

A/a와 B/b 각 낱자를 보고 무엇인지 그 명칭을 말 할 수 있습니다.
A/a와 B/b로 시작하는 단어를 알고 첫 소리에 따라 구분할 수 있습니다.
A/a와 B/b로 시작하는 단어의 첫 소리를 통해 첫 글자를 유추할 수 있습니다.
A/a와 B/b 각 낱자를 바른 순서로 쓸 수 있습니다.

Warm Up

Do you know Alphabet Song? / 알파벳 노래 아니?
Let’s sing together. / 함께 노래 불러보자.
(알파벳 노래를 글자 하나하나를 짚어가면서 불러본다)

Today we are going to learn A and B. /
오늘은 A와 B를 배울 거란다.

Here is a card. What do you see? / 여기 카드가 있어. 무엇이 보이니?
I see an apple and there is a letter on it. / 사과와 글자가 하나 있네.
This is the big A. A is for apple. / 이건 대문자 A란다.
Apple은 A로 시작하지.
Trace the big A, please. / 대문자 A를 따라 써 보자.
(마커 혹은 손가락으로 따라 쓴다)
Turn the card over. / 카드를 뒤집어 보자.
He is an astronaut. And this is the small a. /
우주 비행사가 있어. 그리고 이건 소문자 a란다.
A is for astronaut. / Astronaut는 A로 시작하지.
Can you trace the small a? / 소문자 a를 따라 쓸 수 있겠어? (마커 혹은 손가락으로 따라 쓴다)

Do you know what letter it is? / 이건 무슨 글자 인 것 같아?
This is the big B! / 이건 대문자 B란다.
What is this? It’s a book. / 이건 뭐야? 책이로구나.
B is for book. / Book은 B로 시작하지.
And this is the small b. / 그리고 이건 소문자 b란다.
B is for butterfly! / Butterfly는 B로 시작해.

Target Language Lesson

We are going to learn the sound of A and B. / 오늘은 A와 B의 소리에 대해 배워 볼 거란다.

Look at this picture. What do you see? / 이 그림을 보렴. 무엇이 보이니?

There are ants on an apple. / 사과 위에 개미가 있네.

Look! Here is a letter. / 봐! 여기 글씨가 있어.

What letter is this? This is the big A. / 이게 무슨 글씨니? 이건 대문자 A야.

There is the small a, too. Can you find it? / 소문자 a도 있네. 찾을 수 있겠니?

A, /a/, /a/, apple. A, /a/, /a/, ant!
A makes the /a/, /a/, /a/ sound. / A는 /a/, /a/, /a/ 소리를 내.

Let’s sing Phonics A Song! / Phonics A노래를 불러보자.
(Skip to My Lou 음에 맞춰 노래를 불러본다)
Ant on the apple, /a/, /a/, /a/!
Ant on the apple, /a/, /a/, /a/!
Ant on the apple, /a/, /a/, /a/!
/a/ is the sound of “A”

What else begins with the /a/, /a/, /a/ sound? / 또 무엇이 /a/, /a/, /a/ 소리로 시작하니?
/a/, /a/, astronaut!
/a/, /a/, alligator!
Astronaut and alligator begin with A, the /a/ sound, too.
/ 우주비행사와 악어도 A, /a/ 소리로 시작한단다.

Let’s sing Phonics B Song! / Phonics B 노래를 불러보자.
(Skip to My Lou 음에 맞춰 노래를 불러본다)
Balls are bouncing, /b/, /b/, /b/!
Balls are bouncing, /b/, /b/, /b/!
Balls are bouncing, /b/, /b/, /b/!
/b/ is the sound of “B”

sample image2
Worksheet 1

What’s this? It’s an ant. / 이게 뭐지? 개미구나.
What letter does it begin with? / 무슨 글자로 시작하니?
What letter is it? / 이건 무슨 글자야?
It’s the big A! / 대문자 A구나.
A is for ant. / Ant는 A로 시작해요.
Can you find another big A? / 대문자 A를 또 찾을 수 있겠니?
Where is it? / 어디에 있어?
Find the big A and match them up! / 대문자A를 찾아서 연결해 보자.
What’s this? / 이게 뭐야?
It’s an apple. What letter does it begin with? / 사과네. 어떤 글자로 시작하지?
It begins with A. / A로 시작하지.
A is for apple. / Apple은 A로 시작해.
Color the big A red, please. / 대문자 A를 빨간 색으로 칠해 보자.

sample image3
Worksheet 2

Look at this letter. / 이 글자를 보렴.
What letter is this? It is the big A. / 이게 무슨 글자니? 이건 대문자 A야.
What sound does it make? / 이건 무슨 소리를 내지?
A makes the /a/, /a/, /a/ sound. / A는 /a/, /a/, /a/ 소리를 내.
There are four pictures in this row. / 이 줄에 그림이 네개가 있구나.
Can you tell me what they are? / 이것들이 무엇인지 말 해 볼 수 있겠니?
What’s this? It’s an ax. What letter does it begin with? / 이게 뭐야? 도끼구나. 무슨 글자로 시작해?
A, /a/, /a/, ax! It begins with A, the /a/ sound. / A, /a/ 소리로 시작하네.
Color the ax, please. / 도끼를 색칠해 보자.

sample image4
Worksheet 3

Look at these pictures. / 이 그림들을 보렴.
Some of them begin with A. Can you find them? / 이 중의 몇은 A로 시작한단다. 찾을 수 있겠어?
Do you remember the sound of A? / A의 소리를 기억하니?
A makes the /a/, /a/, /a/ sound. / A는 /a/, /a/, /a/ 소리가 나.
What’s this? It’s an ax. / 이게 뭐니? 이건 도끼구나.
/a/, /a/, ax. Does it begin with A? / A로 시작하니?
Yes, circle the ax, please. / 맞았어. 도끼를 동그라미 하자.

sample image5
Worksheet 4

Look! What is this? / 이것 좀 봐. 이게 뭐지?
It’s an ant. What letter does it begin with? / 이건 개미야. 무슨 글자로 시작하니?
Yes, it begins with A. / 맞아. 이건 A로 시작하지.
What sound does the letter A make? / A는 무슨 소리를 내지?
A makes the /a/, /a/, /a/ sound. / A는 /a/ 소리를 내지.
Can you find the letter A? / A를 찾을 수 있겠어?
What letter is this? It is the big A. / 이건 무슨 글자니? 대문자 A구나.
Circle the letter and write the big A on the lines. / 글자를 동그라미 하고 대문자 A를 선에 써 보자.

sample image6
Activities

We have two baskets. / 여기 바구니가 두 개 있구나.
One is for A and the other is for B. / 하나는 A 용, 또 다른 하나는 B용이야.
We have to pick the letter apples using this umbrella. / 글자 사과를 이 우산을 이용해서 따야 해.
Where is the small a? / 소문자 a가 어디에 있지?
Pick the small a apples and put them into the A basket. / 소문자 a 사과를 따서 A 바구니에 넣자.
What letter is this? It’s the small a! / (사과를 딴 후) 이게 무슨 글자야? 소문자 a구나.
Put the “a” apple into A basket. / a 사과를 A 바구니에 넣어보자.
※ 활동지를 인쇄하여 볼풀공에 테이프로 붙여서 활동할 수도 있습니다.

sample image7
Writing Note

Can you tell me what it is? / 이게 무엇인지 말해 줄 수 있겠니?
It’s an apple. / 이건 사과구나.
What letter does it begin with? / 사과는 무슨 알파벳으로 시작하니?
It begins with A. / A로 시작하지.
What letter is this? This is the big A. / 이건 무슨 글자야? 대문자 A구나.
And this is the small a. / 그리고 이건 소문자 a야.
Let’s learn how to write the big A and the small a. / 대문자 A와 소문자 a를 쓰는 법을 알아보자.

sample image8
Wrap Up

We learned about the sounds of A and B. / 오늘은 A와 B의 소리를 배웠어.
What letter is this? / 이게 뭐지?
This is the big A. A is for apple. / 이건 대 문자 A야. Apple은 A로 시작하지.
Trace the big A with a marker, please. / 대문자 A를 마커로 따라 써 보자.
What is the sound of a? / A의 소리는 뭐지?
A, /a/, /a/, apple.
Turn the card over. What letter is this? / 카드를 뒤집어 보자. 이건 무슨 글자니?
The small a. A is for astronaut. / 소문자 a. Astronaut는 A로 시작해.
Trace the small a with a marker. / 소문자 a를 마커로 따라 써 보자.
What is the sound of a? / A의 소리는 뭐지?
A, /a/, /a/, astronaut.
(B도 같은 방법으로 진행합니다)
Next time, we are going to learn the sound of C and D. / 다음에는 C와 D의 소리를 배울 거야.
If you click this button, you can review what we learned today.
/ 이 버튼을 클릭하면 오늘 배운 것을 복습할 수 있단다.

수강신청